söndag 19 september 2010

VI VINNER VALET 2010



Det här skriver jag en bit in i valdagen. Dagen då det hänger på dig och mig hur Sverige ska se ut och formas de närmaste fyra åren.!

Nu är alla debatter tagna, alla knappar tryckta och de flesta opinionsundersökningar gjorda. Just nu väntar vi med spänning på den första vallokalsrapporten.

Idag åker jag runt i Sollentuna. Jag tänkte mig en tur till Edsbacka marknad, men mest kommer jag att finnas utanför vallokalerna i SIS (Sollentuna International school) och Trollholmen med flera.

Slaget är definitivt inte avgjort, avståndet till motståndarna minskar i alla undersökningar.

"Hade vi bara tagit med det senaste dygnets intervjuer, från torsdag eftermiddag till fredag eftermiddag, så hade det varit princip jämnt mellan blocken." Det sa United Minds opinionschef i gårdagens Aftonbladet.

Vi kan alltså vinna valet 2010 därför vi gjort vårt yttersta!

I vågskålen ligger vilket Sverige vi vill ha. Fler lärare, lägre ungdomsarbetslöshet och en anständig sjukförsäkring eller stora skattesänkningar, mest åt de som redan har.

Så här längre än halvvägs in valdagen - påminn vänner och bekanta, släkt och alla du möter att rösta. Varje soffliggarröst är en röst för ökade klyftor och den sittande regeringen.

Nu tar vi dom!

Freddie Lundqvist

PS. Glöm inte att påminna om att den som ångrat sin förtidsröst kan rösta i sin vallokal som vanligt och att det är den rösten som räknas. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar