söndag 5 september 2010

DEBATT I MORGON PÅ BIBLIOTEKET - KOM DIT!



I morgon går vi in i slutspurten inför valet.

I morgon måndag samlas vi för debatt i Biblioteket klockan 18.

Jag vill uppmana alla sollentunabor,inte minst våra ungdomar, som läser det här, att komma dit. Vi ska berätta om vad som gått fel i det borgliga Sollentuna. Vi ska berätta hur socialdemokraterna vill bygga Framtidens Sollentuna och se till att vår kommun blir Möjligheternas kommun.


Rubriken för måndagens debatt är ”Sollentuna idag – Sollentuna i framtiden”.

* Får vi väljarnas förtroende upphör nedmonteringen av förskola och skola. Upphör nedmonteringen av våra äldres service som i allt ökande omfattning sköts av privata företag som arbetar vinstdrivande och som inte ger de äldre tid att ens komma utanför dörren.

* Får vi bygga framtidens Sollentuna upphör omvandlingen av hyresrätter till bostadsrätter. I stället satsar vi på att bygga fler hyresrätter som gör det möjligt för ungdomar att stanna kvar i kommunen med eget boende.

* Bygger vi framtidens Sollentuna bygger vi in en meningsfull fritid för alla med arénor för teater, film, utställningar, verkstäder, musikstudios, datasalar, samlingsplatser. Ungdomskulturen lyfter i Framtidens Sollentuna för att vi ska kunna räkna oss som Möjligheternas kommun.

* Jag blir mörkrädd när jag ser våra pensionärer sitta ensamma hemma och äta matlådor med diskutabelt innehåll.

* Jag blir mörkrädd när våra barn serveras industrilagat halvfabrikat med bristande näringsinnehåll.

* Jag blir mörkrädd när kommunens pengar hamnar i privata entreprenörers fickor istället för att de växlas in i kvalitet i skola och omsorg –

Jag blir mörkrädd!

Kom till Biblioteket i Sollentuna centrum i morgon måndag. Debatten börjar klockan 18.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar