söndag 4 juli 2010

FREDDIE I FULL FRIHET UNDER ALMEDALSVECKAN I VISBY



Jag tog bloggledigt, semesterledigt, uppladdningsledigt, ett slag – en del av min strategi för att orka hela vägen i mål.

Nu är jag på Gotland och Almedalsveckan, för första gången för mig.
Kvällen i går, och natten till idag, tillbringade jag i vackra Anga socken på Östergarnslandet – platsen där solen går upp först. En utmärkt plats för eftertanke. Jag ska kunna välja mellan 1400 evenemang under Almedalsveckan – alltifrån monologen ”Bitterfitta Airlines” till ”Tio röster om (SD)".

Så förstås alla huvudevenemang, ikväll – ja alldeles snart, Reinfeldts inledande tal.
Det han ska säga ligger fortfarande hos talskrivaren antar jag, snart vet vi innehållet. Hittills har han inte kommit med mycket, om något alls. Däremot har han ställt 100 frågor till (S) och givit besked om nio saker som han lovat INTE göra!

Mina löften som höjer Sollentuna från medelmåtta till möjligheternas kommun hittar du här.

Det intressanta i veckan bli hur Maud och lilla (c) ska hantera högerdirektören och vad Hägglund ska lova utan teckning och därför inte kunna hålla.

Ikväll är det alltså dags för stora stygga vargen att träda fram på Almedalens klasiska tiljor. Ska han äta upp Rödluvan (Mona S) eller bara hota med den elaka häxan Ohly?

Jag återkommer direkt från Almedalen om allt det elektroniska fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar