lördag 22 maj 2010

MODERATERNA MÖRKAR OM SOLLENTUNA



Jag är inte Mona och jag ser inte ut som Ilija, men likväl är jag socialdemokrat.
Jag utmanar härmed den moderatledda majoriteten i Sollentuna om makten.
30 år av moderat styre i Sollentuna. Fyra av dem med en högerhärva i Rosenbad. Nu får det räcka.

När det borgliga Sollentuna talar kan man förledas tro att hög skattekraft, och en toppranking i Svenskt näringsliv skulle givit sollentunaborna en behaglig tillvaro. Sollentuna kommundirektör späder på skrytet med att rosa kommunens ”stabila ledningsförutsättningar”. Vi borde ha en välfärd i världsklass, men det har vi inte!!!

Det visar en rapport som måste kännas obehagligt för det borgliga kommunstyret att läsa.

Rapporten är inte socialdemokratisk. Den är sammanställd av Sveriges Kommuner och Landsting, SKL. Rapporten ger en helt annan bild av Sollentuna än den alliansen vill sprida. Sollentuna är förlorare och skvalpar i bakvattnet. Läs mer här

Jag kommer snart att lägga fram tio konkreta förslag som syftar till att göra Framtidens Sollentuna till Möjligheternas kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar