torsdag 19 januari 2012

Juletider är förbi liksom sol och sand mellan tårna


Dags att blicka framåt.Vi går mot ljusare tider och förhoppningsvis gäller det även Socialdemokratiska opinionssiffror. Men det finns bara en väg dit. Vi måste återvinna förtroendet hos väljarna för vår politik. För alla som tittat lite närmare på oss vet vi har en politik bakom alla Juholtare, förstasidor i tidningarna och borgarnas kritik. Och intresset finns tom på Gran Canaria, där jag var en vecka efter jul, till skolklasserna på Fria gymnasiet som jag träffade en solig morgon i Sollentuna helt nyligen.

Naturligtvis kommer frågan om jag tycker att Juholt ska sitta kvar och det får man leva med. Mitt svar brukar bli att vårt problem inte är Juholt, även om en populär partiledare är bättre än en ifrågasatt. Vårat problem handlar om att forma en politik med förslag som folk känner förtroende för. Sen måste vi orka bära ut den, samtala, lyssna och tränga igenom den massiva ”mur” av negativ media och misstroende som finns där ute i vardagen.

Politik ja,igårkväll var det årets första fullmäktige. Dagens program innehöll 17 interpellationer. En uppsamlingshit på sånt vi inte riktigt han med i höst. Där avhandlades allt från ormar, lokaler till föreningslivet, gymnasial vuxenutbildning, föreningsbidrag och hyresrätters framtid mm. Allt detta gav oss en möjlighet att kritisera borgligt illa skött politik men också lyfta fram vad vi vill. Du som vill göra en egen bedömning av hur debatterna var tveka inte gå inpå : http://www.sollentuna.se/Politik/Politik--demokrati/Kommunfullmaktige/Filmer/Filmer-fran-KF-2012/

Nypremiär för ”STÖR MIG GÄRNA” där jag varje torsdag mellan 13-17 sitter på Balders i Sollentuna centrum. Lyssnar och samtalar med Sollentunabor. Kom gärna förbi jag bjuder på en kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar