tisdag 14 december 2010

Lucka 14 Alkoförbud, skatter och vackra bilder

Så var det över för den här gången - mitt Dubaiäventyr mitt i svenska snövintern. Sitter just nu på flygplatsen i solnedgången.

Det är tre saker som jag börjar tänka på:

1) Alkoholförbudet i emiraten, till och med förbjudet att handla taxfree och ta med hem. Ett himmelrike för nykterhetsorganisationerna i Sverige. Även något för SL att tänka på för det tycks liksom höra ihop. Inte ett klotter så långt ögat når och som en bonus för denna ordning, aircon i busskurerna.

2) Det här med marknaden. Inga skatter och en expansionstakt utan like - ett himmelrike för en moderat! Självfallet finns det en baksida som stavas "inga kollektivavtal", "dåliga arbetarlöner" och "dåliga arbetsförhållanden" för dem som står lägst.

3) Bilder - jag har upplevt landet i bilder och ville så gärna delge mina bloggläsare det jag sett. Nu svek tekniken även denna gång och felet är mitt, jag tycks inte begripa - men med tiden SKA jag lära mig och det är inte försent att lägga upp bilderna i efterhand och det är snart för nu går jag ombord på flyget, Se You soon i midvintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar