onsdag 1 december 2010

Geblod.nu


Hej
I Vinterkylan tänkte mig en julkalender ni vet lucka för lucka, dag för dag.
Kanske något politiskt,kanske något från arkivet, från samhället i stort eller varför inte något litet dagsktuellt.

LUCKA 1
...Läste i mitt i denna vecka; http://arkiv.mitti.se/erez4/online/mitti/sollentuna.html; om svårigheten att få blodgivare. Nog vore det toppen i dessa tider om vi inte bara gav julklappar utan också en del av oss själva till alla som behöver. Själv är jag uppe i 14 gånger och säkert finns det dom som har gett betydligt fler gånger. En timme av din tid en gång var tredje månad är vad som krävs. Häromdagen fick jag dessutom ett uppmuntrande sms där det stod att just mitt blod kommit till nytta. När blir din första gång??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar