måndag 8 augusti 2011

325 dagar kvar


Hej alla sommarbruna, getingstungna, glassätande,välbadade förstadagsjobbare. Ja jag tillhör dem, kanske du med. Nu är det bara runt 325 dagar tills vi är där igen.
Själv har jag varit både i Tyskland,Österike,Schewis, Lettland och Båstad.Hur det gick till kan man ju alltid undra. Men det berättar jag gärna under hösten för dig så att säga , ansikte mot ansikte, om du förstår vad jag menar.

Hur som helst det har ju hänt en hel del annat under tiden förmodligen av mer sorglig och allvarlig karaktär.
* Kvinnan från Kongo som kämpar för sin överlevnad och chans till en existens i Sverige o Sollentuna.
* Och när vi ändå talar om Afrika. Kenya katastrofen där svält och umbäranden möter oss varje dag i alla olika medier. Det är inte lätt att sova och äta i sitt eget välstånd sådana dagar.
* Norge, Oslo, Utöja. Man saknar ord och för min del möjlighet att ta in och förstå denna tragedi och sorg. En hel politisk generation av unga socialdemokrater har fått sätta livet till. Bomben har nått ända in i det allra djupaste av demokratins högkvarter.

Allt detta och mycket mer har hänt. Och mer kommer, en tröstens ord, några tankar,ideer och visioner kanske du kan få på denna blogg framöver. Eller om du kommer till Västertorp den 21/8 då sommartalar Håkan Juholt där. Mer om det senare.

För var så säker jag kommer att tycka, tänka, lyssna runt stort o smått. I Sollentuna,Sverige, Europa o världen.Nu gäller: in i mörkret o kylan, bryt ihop sen kommer solen och värmen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar